منوی دسته بندی
منوی دسته بندی

رولبرینگ ساچمه مخروطی یک ردیفه

یاطاقان غلتکی مخروطی تک ردیف SKF  برای جا دادن بارهای ترکیبی ، به عنوان مثال بارهای شعاعی و محوری همزمان کار می کنند. خطوط فرافکنی مسیرهای مسابقه در یک نقطه مشترک در محور تحمل (نقطه اوج A ،به هم می رسند تا یک عمل غلتش واقعی و در نتیجه لحظات اصطکاک کم در حین کار ایجاد کنند. ظرفیت حمل بار محوری یاطاقان غلتکی مخروطی با افزایش زاویه تماس α افزایش می یابد. اندازه زاویه تماس که معمولاً بین 10 تا 30 درجه است ، مربوط به ضریب محاسبه e (از جدول محصول) است: هرچه مقدار e بزرگتر باشد ، زاویه تماس بزرگتر است.
ویژگی ها و مزایا
  • اصطکاک کم طراحی بهینه شده غلتک و پایان سطح آن در فلنج  باعث شکل گیری فیلم روان کننده می شود و در نتیجه اصطکاک کمتری ایجاد می شود. این امر همچنین باعث کاهش گرمای اصطکاکی و سایش فلنج می شود. علاوه بر این ، یاتاقان ها می توانند پیش بارگیری را بهتر حفظ کرده و در کاهش سطح صدا کار کنند.
  • عمر طولانی پروفیل های مسیر تاج دار یاتاقان های طراحی پایه و پروفیل های مسیر لگاریتمی مسیرهای یاتاقان SKF Explorer توزیع بار در امتداد سطوح تماس را بهینه می کنند ، قله های تنش را در انتهای غلتک کاهش می دهند، و حساسیت به عدم تغییر جهت و انحراف شافت را در مقایسه با کاهش می دهد. پروفیل های مسابقه مستقیم مستقیم
  • قابلیت اطمینان عملیاتی پیشرفته اتمام سطح بهینه شده روی سطح تماس غلطک ها و مسیرهای مسابقه از تشکیل یک فیلم روان کننده هیدرودینامیکی پشتیبانی می کند.
  • سازگاری پروفیل و اندازه غلتک غلتک های گنجانیده شده در یاتاقان های غلتکی مخروطی SKF با چنان تحمل های بعدی و هندسی ساخته می شوند که عملاً یکسان هستند. این توزیع بهینه بار را فراهم می کند ، سر و صدا و لرزش را کاهش می دهد و تنظیم مجدد پیش بار را با دقت بیشتری امکان پذیر می کند.
  • برنامه تحمل سفت و سخت یاتاقان غلتکی مخروطی تک ردیف معمولاً در برابر یاتاقان غلتکی مخروطی دوم تنظیم می شود. با استفاده از یک پیش بارگیری ، می توان به یک برنامه تحمل سخت دست یافت.
  • دوره اجرا با کاهش قله دما یاتاقان های غلتکی مخروطی به طور معمول دارای یک دوره اجرا هستند که طی آن یک غلتک مخروطی با طرح معمولی مقدار قابل توجهی از اصطکاک را تجربه می کند ، و در نتیجه سایش ایجاد می شود. این اثر به عنوان افزایش دما مشاهده می شود . با طرح های تحمل غلتک مخروطی SKF ، اصطکاک ، گرما و اصطکاک اصطکاکی به طور قابل توجهی کاهش می یابد ، به شرطی که یاتاقان ها به درستی سوار شده و روغن کاری شوند.
  • قابل تفکیک و تعویض حلقه داخلی با مونتاژ غلتک و قفس (مخروط) را می توان جدا از حلقه بیرونی (جام) نصب کرد. علاوه بر این ، اجزای قابل تفکیک  قابل تعویض هستند. این روشهای نصب ، پیاده سازی و همچنین بازرسی تعمیر و نگهداری را تسهیل می کند.

بهتر است بدانید:

قیمت بلبرینگ ها

لیست قیمت بلبرینگ ها به چه صورت می باشد؟همانطور که می دانید امروزه از جنس های فلزی مختلفی برای ساختن بلبرینگ ها استفاده می شود و این فلزات می توانند حالت آلیاژی داشته باشند و یا این که از فولاد خالص ساخته شده باشند و بدیهی است که بلبرینگ های فولادین به دلیل استفاده کردن از فولاد و محکم بودن گران تر از سایر بلبرینگ ها می باشند.

بلبرینگ ها به دلیل این که نقش بسیار مهمی را در حرکت ماشین آلات ایفا می کنند باید حتما از کیفیت بالایی برخوردار باشند، بنابراین در هنگام خرید انواع بلبرینگ ها بهتر است که ابتدا به کیفیت جنس و سپس به قیمت بلبرینگ ها دقت نمایید، زیرا هر اندازه که بلبرینگ گران قیمت تر و با کیفیت تر باشد کارایی بهتری نیز خواهد داشت و مدت زمان بسیار طولانی تری دوام خواهد داشت.

بنابراین در هنگام خرید بلبرینگ سعی کنید بیشتر بلبرینگ های فولادی را خریداری نمایید. البته لازم به ذکر است که بدانید قیمت بلبرینگ های فولادی نیز تا حد زیادی به سایز بلبرینگ ها و نوع آن ها بستگی دارد ،به طور مثال به دلیل این که بلبرینگ های ماشین آلات باربری سایز بزرگتری دارند و محکم تر هستند و برای حرکت دادن ماشین باید نیروی بسیار بیشتری را به صفحه کلاچ وارد سازند، به همین علت این بلبرینگ ها دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر بلبرینگ ها از جمله بلبرینگ های مربوط به ماشین آلات صنعتی و ماشین های سواری دارند.

بلبرینگ های آلیاژی قیمت ارزانتری نسبت به بلبرینگ های فولادی دارند اما متوسط عمر آن ها حدود یک الی دو سال می باشد و پس از گذشت این مدت باید اقدام به تعویض بلبرینگ نمایید و دوباره هزینه کنید. پس بهتر است که برای خرید بلبرینگ های فولادی هزینه ی بیشتری پرداخت نمایید اما این بلبرینگ ها معمولا تا 5 الی 8 سال دوام و کاربرد خواهند داشت.

طرز کار بلبرینگ ها

طرز کار بلبرینگ ها چگونه است؟ همان طور که می دانید بلبرینگ ها نوعی قطعه ی صنعتی هستند که جنس آن ها فولادی و یا فلزی می باشد. همچنین این بلبرینگ ها دارای سایزهای بسیار متنوعی هستند اما به طور کلی تمامی آن ها به صورت دایره ای شکل تولید می شوند و بر روی قسمت دایره مانند آن ها منافذی قرار داده شده است.

بلبرینگ ها معمولا در ساخت اتومبیل های سواری و باربری و همچنین ماشین آلات صنعتی مانند ماشین های مخصوص کشاورزی و یا ماشین های کارخانه ای کاربرد دارند. با وجود این که بلبرینگ ها دارای تنوع اندازه و تنوع جنس هستند اما نحوه ی عملکرد یکسانی دارند و تمام آن ها در هنگام کار کردن از یک شیوه پیروی می کنند.

در این بخش از مطلب به طور کلی در مورد نحوه ی کار بلبرینگ ها و عملکرد آن ها صحبت می کنیم.

بلبرینگ ها دارای حرکت چرخشی هستند و حرکت چرخشی آن ها سبب چرخیدن چرخ ماشین آلات و حرکت ماشین آلات به سمت عقب و یا جلو می شود.

با توجه به این موضوع نتیجه می گیریم که بلبرینگ ها یک قطعه ی بسیار اساسی در ساخت ماشین آلات هستند و نبود آن ها سبب عدم حرکت ماشین ها می شود.

تمامی بلبرینگ های صنعتی معمولا بر روی صفحه کلاچ ماشین آلات نصب می شوند و در بین صفحه کلاج و بلبرینگ نوعی قطعه ی لاستیکی دایره مانند قرار دارد و بر روی این قطعه ی لاستیکی یک روغن مخصوص به نام روغن بلبرینگ قرار می گیرد و این روغن علاوه بر این که سبب حرکت سریع بلبرینگ بر روی کلاچ می شود از ایجاد هر گونه سایش بر روی سطح فلزی و یا فولادی بلبرینگ نیز جلوگیری می کند.

اکثر بلبرینگ های با کیفیت از فولاد ساخته شده اند و لازم به ذکر است که بدانید قیمت بلبرینگ های فولادین از سایر بلبرینگ ها گران تر می باشد.

کاربرد اصلی بلبرینگ

کاربردهای اصلی بلبرینگ ها چه مواردی می باشند؟در بخش های قبلی در مورد کاربردها و نحوه ی عملکرد بلبرینگ ها به طور کلی توضیحاتی دادیم و متوجه شدیم که بلبرینگ ها برای حرکت دادن چرخ های اتومبیل بسیار ضروری هستند، زیرا تمامی آن ها دارای حرکت چرخشی هستند و با استفاده از چرخش و غلتیدن نیروی کلاچ اتومبیل را به چرخ ها وارد می کنند و چرخ ها را واردار به چرخیدن و حرکت کردن می کنند و این مورد به عنوان کاربرد اصلی بلبرینگ ها شناسایی می شود.

بلبرینگ ها انواع مختلفی دارند و از مهم ترین مدل های آن ها می توان به بلبرینگ های قفلی، استوانه ای ، دایره ای و شعاعی اشاره کرد که در میان بلبرینگ های نام برده شده معمولا بلبرینگ های قفلی پر استفاده تر و پر کاربردتر هستند و در ساخت ماشین آلات مختلف معمولا از این بلبرینگ ها استفاده می شود.

بلبرینگ های شعاعی و استوانه ای معمولا در ساخت ماشین آلات صنعتی کاربردهای فراوانی دارند و شکل آن ها به گونه ای است که با شکل چرخ های ماشین آلات صنعتی همخوانی فراوان دارد.

لازم به ذکر است که بدانید بلبرینگ های قفلی هم در ساخت ماشین آلات باربری و هم در ساخت ماشین آلات سواری کاربرد دارند اما قسمت اعظمی از کاربرد آن ها به ساخت ماشین آلات باربری سنگین مربوط می شود ،زیرا این بلبرینگ ها در قفل کردن لاستیک چرخ ها و کنترل لاستیک ها دارای قدرت هستند.

بلبرینگ های دایره ای و شعاعی در ساخت ماشین های سواری بسیار پر کاربرد هستند، زیرا همخوانی بسیار خوبی با چرخ اتومبیل های سواری دارند و در حرکت دادن چرخ های ماشین به سمت عقب و جلو مهارت دارند و وظیفه ی خود را به خوبی انجام می دهند.

قیمت بلبرینگ ها
چه مواردی در قیمت بلبرینگ تاثیر گذار است؟همانطور که در بخش های ابتدایی مقاله توضیح دادیم موارد بسیار زیادی از جمله سایز و جنس و مدل بلبرینگ در قیمت بلبرینگ ها تاثیر گذار است اما در بین موارد گفته شده مدل بلبرینگ تاثیر فراوانی بر روی قیمت آن خواهد داشت .
 در این بخش از مطلب قصد داریم که به تاثیر گذاری مدل بلبرینگ ها بر روی قیمت آن ها بپردازیم.
همانطور که گفته شد چهار مدل اساسی بلبرینگ در بازار موجود می باشد و هر مدل دارای جنس خاصی است و از قیمت خاصی نیز برخوردار می باشد.
 اولین مدل پر کاربرد مدل قفلی نام دارد. این مدل بلبرینگ به دلیل محکم بودن از فولاد خالص تهیه شده است و بر روی سطح خود دارای منافذی است و این منافذ سبب برخورد روغن بلبرینگ با سطح آن می شوند و در نتیجه عملکرد آن را تسریع می بخشند بنابراین می توان گفت که بلبرینگ های قفلی با توجه به مدل خاصی که دارند و جنس فلزی که در ساخت آن ها استفاده شده است گران قیمت تر از سایر بلبرینگ ها هستند.
بلبرینگ های استوانه ای سطح بسیار وسیعی دارند اما از سطح مقطع کوچکی تشکیل شده اند و بر روی سطح آن ها معمولا هیچ منفذی دیده نمی شود و همچنین سطح مقطع آن ها معمولا به صورت تو خالی ساخته می شود و برای ساخت این بلبرینگ ها معمولا از آلیاژهای فولاد و نقره و یا فولاد خالص استفاده می شود.
 می توان گفت که این بلبرینگ ها از قیمت مناسب تری نسبت به بلبرینگ های قفلی برخوردار هستند.
دسته ی دیگر از بلبرینگ ها در اصل بلبرینگ های شعاعی و دایره ای هستند. این بلبرینگ ها از نظر سایز و نوع سطح مقطع شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند و تنها تفاوت آن ها در منفذدار بودن و یا عدم داشتن منفذ می باشد به طوری که می توان گفت بلبرینگ های شعاعی دارای منفذ و بلبرینگ های دایره ای فاقد منفذ هستند و به همین دلیل بلبرینگ های شعاعی معمولا عملکرد بهتر و ماهرانه تری خواهند داشت و در نتیجه از قیمت گران تری نسبت به بلبرینگ های دایره ای برخوردار هستند.

خرید اینترنتی بلبرینگ

برای خرید اینترنتی بلبرینگ با قیمت مناسب به چه صورت اقدام کنیم؟به دلیل این که بلبرینگ ها جزء قطعات صنعتی به شمار می آیند و در نتیجه نحوه ی عملکرد آن ها تاثیر بسیار مهمی بر روی سالم بودن اتومبیل و ماشین آلات خواهد داشت و عدم کارکرد صحیح بلبرینگ ها سبب خسارات مالی و جانی و یا حتی خرابی اتومبیل و ماشین آلات می شود، بنابراین در هنگام خرید آن ها باید بسیار دقت کرد و این قطعات صنعتی مهم را از وب سایت های تولید کننده بلبرینگ های ارجینال خریداری نمود.

بهترین روش برای خرید بلبرینگ ها مراجعه به وب سایت هایی است که این قطعات صنعتی را به صورت کاملا اصل و با کیفیتی فوق العاده عالی در اختیار خریدار قرار می دهند.

بنابراین قبل از این که بلبرینگ را سفارش دهید ابتدا راجب رزومه ی کاری وب سایت تولید کننده ی این بلبرینگ ها به خوبی تحقیق کنید.

وب سایت های تولید قطعات صنعتی از جمله بلبرینگ معمولا دارای کارشناس هستند و این کارشناس ها اطلاعات مختلفی راجب بلبرینگ ها از جمله جنس آن ها و نحوه ی کارکرد آن ها و همچنین سایز و مدل بلبرینگ ها در اختیار شما قرار می دهند و شما را در زمینه ی خرید انواع بلبرینگ های صنعتی به خوبی راهنمایی می کنند و علاوه بر تمام موارد گفته شده جنسی فوق العاده با کیفیت و با قیمت فوق العاده مناسب و به صورت عمده در اختیارتان قرار می دهند.

روش ساخت بلبرینگ
روش ساخت بلبرینگ چگونه است؟بلبرینگ ها نوعی قطعه ی پر اهمیت هستند، در نتیجه ساخت و تولید آن ها باید با به کار گیری مواد خام با کیفیت و اصل و توسط مهندسین مربوطه صورت بگیرد.

برای ساخت بلبرینگ های ارجینال ابتدا مقدار زیادی فولاد و سیلیسیم و نقره را درون کوره قرار می دهند و این فلزات را به خوبی با یکدیگر ذوب و ترکیب می کنند و پس از آن مواد ذوب شده را در کارخانه های تولید بلبرینگ درون قالب های مخصوص قرار می دهند و بهتر است که این کار را قبل از سرد شدن فلزات انجام داد.

قالب های ساخت بلبرینگ معمولا از نظر سایز و شکل بسیار با یکدیگر متفاوت هستند و در نتیجه برای ساخت بلبرینگ ها و رولبرینگ ها قالب های متعددی وجود دارد.

همانطور که گفته شد برخی از بلبرینگ ها دارای منفذ هستند و برای ایجاد این منافذ بر روی سطح بلبرینگ ها پس از این که فلزات ذوب شده را درون قالب قرار دادند، زمانی که فلزات هنوز در حالت نیمه مذاب هستند توسط دستگاه سوزنی مخصوصی این منافذ را بر روی سطح آن ها ایجاد می کنند.

پس از این که بلبرینگ ها و رولبرینگ ها را قالب زدند اجازه می دهند تا این فلزات مذاب به خوبی سرد شوند و پس از آن با استفاده از وسیله ی مخصوصی رولبرینگ ها را از قالب جدا می کنند و پس از آن سایز انواع بلبرینگ ها و رولبرینگ ها را اندازه گیری می کنند و برای هر بلبرینگ متناسب با سایزی که دارد قطعه ی لاستیکی می سازند.

البته رولبرینگ های بدون منفذ معمولا این قطعات لاستیکی را ندارند.به طور کلی می توان گفت که بلبرینگ های منفذ دار مراحل ساخت طولانی تری نسبت به بلبرینگ های ساده دارند.

 

Fkher

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Cart
    Your cart is currently empty.