منوی دسته بندی
منوی دسته بندی

بلبرینگ های تماس زاویه ای یک ردیفه

دلایل خرابی بلبرینگ

دلایل خرابی بلبرینگ یکی از مهم ترین مشکلاتی است که ممکن است برای بلبرینگ ها پیش بیاید . در این بخش به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت و برخی از مهم ترین علائم خرابی بلبرینگ ها و همچنین برخی از مهم ترین اقداماتی که در راستای خراب نشدن بلبرینگ ها بهتر است که انجام شود اشاره خواهیم کرد.

همان طور که میدانید بلبرینگ ها از مهم ترین قطعات در صنایع مختلف می باشند که مورد استفاده گسترده قرار می گیرند. بلبرینگ ها بسیار حساس هستند و ممکن است که بنا به دلایل مختلف دچار مشکل شوند ، به همین دلیل باید شما برخی از اقدامات مهم را در راستای مراقبت و جلوگیری از خرابی بلبرینگ ها انجام دهید که در ادامه این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

اگر بخواهیم به برخی از مهم ترین دلایل خرابی بلبرینگ ها اشاره کنیم، برخی از مهم ترین انها عبارت است از :

۱ ) آلودگی : یکی از دلایلی که ممکن است باعث ایجاد مشکل در بلبرینگ ها شود آلودگی های مختلفی می باشد که ممکن است بنا به دلایل مختلف به داخل بلبرینگ نفوذ کند.

شما با استفاده از عایق بندی کردن مناسب و درست بلبرینگ ها میتوانید که تا حد خوبی از ورود این آلودگی ها به داخل بلبرینگ جلوگیری کنید .

۲ ) عدم روان کاری و یا روان کاری اشتباه : از اقدامات مهمی که در بازه های زمانی مشخص باید بر روی بلبرینگ ها انجام دهید این است که بلبرینگ باید روغن کاری شود.

این عمل می تواند با استفاده از انواع مختلف روغن ها همانند روغن های صنعتی مایع و جامد و یا گریس و … صورت بگیرد که بسته به نوع بلبرینگ و همچنین شرایطی که محیط بلبرینگ دارد باید مناسب ترین آن انتخاب شود.

به عنوان مثال در شرایطی که دما بسیار بالا است و قرار است بلبرینگ در شرایط سخت و با فشار بالا کار کند بهتر است که از روغن های جامد استفاده شود، زیرا دیگر روغن ها در این شرایط ممکن است که تبخیر شود و تبخیر شدن همانند این است که بلبرینگ روغن کاری نشده است و در این شرایط اصطحکاک افزایش یافته است و همین اصطحکاک باعث اختلال در عملکرد دستگاه و  خوردگی و سابیدگی می شود.

۳ ) انتخاب نادرست بلبرینگ : از دیگر دلایل خرابی زود هنگام و ناگهانی بلبرینگ ها این است که از اول شما نمونه مناسب را با توجه به دستگاه خود انتخاب نکرده اید ، همان طور که میدانید انواع مختلف بلبرینگ ها موجود هستند که هر کدام برای شرایط مختلف طراحی شده اند و در صورتی که شرایط خلاف ویژگی های این بلبرینگ ها باشد این قطعه آسیب می بیند.

به عنوان مثال فرض کنید که شما بلبرینگی که در دسته محوری ها می باشد یعنی قابلیت تحمل بار محوری را دارد، در معرض بار شعاعی قرار دهید در این صورت به احتمال زیاد دستگاه شما دچار آسیب خواهد شد به همین دلیل است که میگوییم انتخاب نوع مناسب بلبرینگ یک کار تخصصی می باشد و باید توسط فرد کارشناس و یا با مطالعه و تحقیقات زیاد انتخاب شود .

 ۴ ) نصب نادرست : از دیگر دلایل  خرابی بلبرینگ ها نصب نادرست این قطعات بر روی دستگاه ها می باشد. بلبرینگ ها قطعات حساسی می باشند که می توانند به راحتی دچار آسیب دیدگی شوند. به همین دلیل باید در هنگام نصب به همه موارد از جمله مواردی همچون عدم توازن ، ناهماهنگی بار ، ناترازی ، گرمای بیش از حد و … توجه کنید و در صورتی که مهارت نصب بلبرینگ را ندارید حتما از یک کارشناس کمک بگیرید .

 ۵ ) فشار و بار بیش از اندازه : هر بلبرینگ با توجه به نوع ساختاری که دارد  قابلیت تحمل کردن نوع بار و همچنین مقدار بار مشخصی را دارد و در صورتی که بار و فشار بیشتر از ظرفیت آن وارد شود ممکن است که آسیب ببیند .

پس حتما با توجه به شرایطی که محیط و دستگاه شما دارد از نوع مناسب بلبرینگ استفاده کنید و بسیاری از موارد دیگر که ممکن است باعث خرابی بلبرینگ ها شود.

مزیت های استفاده از بلبرینگ

همان طور که میدانید بلبرینگ ها دارای وظیفه ای مشخص و اصلی می باشند و آن کاهش اصطحکاک می باشد اما این به این معنا نیست که فقط بلبرینگ ها به این دلیل مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا بلبرینگ ها میتوانند کار های مختلف دیگری را نیز انجام دهند که برخی از مهم ترین آنها عبارت است از :

 ۱ ) بلبرینگ ها میتوانند که فشاری که به دستگاه در حین کار وارد می شود را کاهش دهند. به این صورت که وقتی اصطحکاک کاهش پیدا میکند در ادامه به صورت خودکار دستگاه میتواند که خیلی راحت تر کار کند و فشار وارده کاهش پیدا می کند .

 ۲ ) یکی دیگر از مزیت های بلبرینگ ها این می باشد که میتواند به دستگاه ها قابلیت حرکت خطی را اضافه کند .

۳ ) بلبرینگ ها می توانند که بار وارد شده بر دستگاه را همانند فشار تعلیق دهند تا فشار کمتری بر روی دستگاه باشد .

 ۴ ) از دیگر کار هایی که بلبرینگ ها قابلیت دارند که انجام دهند این است که می توانند جلوی سایش و خوردگی را بگیرند، زیرا کار انداختن دستگاه بدون استفاده از بلبرینگ بر روی آن می تواند آسیب های جدی به دستگاه وارد کند که یکی از آنها همین سایش و خوردگی صفحات می باشد .

۵ ) بلبرینگ ها قابلیت این را دارند که حرکت‌ها و ضربه های ارتعاشی که بر دستگاه وارد می شود را کاهش دهند .

 ۶ ) کاهش ضربه های آسیب‌رسان به دستگاه و تحمل ضربه های وارد شده که بسیار مهم است .

این شش مورد در کنار کاهش اصطحکاک از مهم ترین وظایف و قابلیت هایی بود که بلبرینگ ها دارا هستند .

طول عمر بلبرینگ به عوامل مختفی بستگی دارد که برخی از مهم ترین آنها عبارت است از :

 ۱ ) شرایط محیطی که بلبرینگ در آن کار می کند، به عنوان مثال دمای محیط و یا میزان الودگی ها و یا فشاری که به بلبرینگ وارد می شود همه بر روی عملکرد بلبرینگ و همچنین بر روی طول عمر بلبرینگ نیز تاثیرگذار هستند .

۲ ) روغن کاری و روغنی که برای آن استفاده میکنید از عوامل مهمی می باشد که بر روی طول عمر بلبرینگ ها تاثیر می گذارد .

۳ ) انتخاب نوع مناسب بلبرینگ و همچنین نصب درست بلبرینگ نیز از دیگر مواردی می باشد که بر روی طول عمر و جلوگیری از خرابی بلبرینگ ها تاثیرگذار می باشد .

به طور کلی عواملی که باعث خرابی بلبرینگ می شوند همان مواردی هستند که بر روی طول عمر آن نیز تاثیر دارد .

بلبرینگ ها دارای یک مدت مشخص کارایی می باشند و باید بعد از تمام شدن و کاهش بازدهی ، این قطعه را تعویض کنید تا آسیبی به دستگاه شما وارد نشود .

تاثیر ضخامت بلبرینگ بر عملکرد آن

ضخامت بلبرینگ یکی از مواردی است که بسیاری از افراد تصور می کنند که در صورتی که بیشتر باشد کارایی و مقاومت بلبرینگ نیز افزایش می یابد ، باید گفت که این فرضیه کاملا اشتباه است.

در مواردی ما نیاز داریم که از بلبرینگ هایی با ضخامت کم استفاده کنیم . امروزه نیز وجود دارند بسیاری بلبرینگ ها که با این که دارای ضخامت کم و اندازه ای کوجک هستند اما بسیار پر قدرت کار می کنند نمونه بارز آن بلبرینگ هایی می باشد که در دستگاه های دندانپزشکی استفاده می شود. این بلبرینگ ها خیلی ریز و کوچک هستند اما دارای کارایی و سرعت بسیار بالایی می باشند. پس نمی توان کارایی بلبرینگ ها را با ضخامت و اندازه آنها ارزیابی کرد .

سختی سنجی بلبرینگ از مهم ترین اقدامات می باشد، زیرا که کمیت سختی از موارد مهمی برای ارزیابی و مقایسه بین بلبرینگ ها می باشد. به همین دلیل با سختی سنجی باید مقدار آن مشخص شود.

به گونه ای که هر چقدر که سختی بلبرینگ ها بیشتر باشد می توانند که در مقابل موارد مختلف از جمله سایش و مقاومت بیشتری داشته باشند.

مقدار سختی به عوامل مختلفی بستگی دارد به عنوان مثال به عواملی همچون دقت سختی سنجی ، نوع بلبرینگ ، متریال های به کار رفته ، مراحل گرمایشی و ..‌..

سختی سنجی بلبرینگ ها نیز می تواند با استفاده از آزمایش های مختلف انجام بگیرد. برخی از معروف ترین آزمایش های سختی سنجی بلبرینگ ها عبارت است از راکول ، برینل یا ویکرز که میتوان بسته به شرایط از هر کدام استفاده کرد‌ .

فروش بلبرینگ ها از طریق نمایندگی های برند های مختلف و همچنین بسیاری از مراکز فروش این قطعات می تواند صورت بگیرد. در هنگام انتخاب نوع مناسب از بلبرینگ ها حتما سعی کنید از نمونه های اصلی و تولید شده توسط برند های مطرح و معتبر که کیفیت آنها تایید شده است استفاده کنید به خصوص اکنون که نمونه های فیک و تقلبی که فقط ظاهری شبیه به اصل را دارند در بازار ها بسیار افزایش یافته و به فروش می رسند ، زیرا بلبرینگ ها تاثیر مستقیم بر روی ماشین و دستگاهی دارند که بر روی آنها نصب هستند و ممکن است اگر از نمونه های تقلبی با کیفیت پایین استفاده کنید به دستگاه های شما آسیب وارد شود .

اجزای تشکیل دهنده ی بلبرینگ چیست؟

بلبرینگ ها دارای انواع مختلف می باشند که هر کدام دارای ساختار های مختلفی می باشند که با توجه به همین ساختار دارای کاربرد ها و ویژگی های مختلف می باشند.

اما در همه بلبرینگ ها برخی از اجزا ثابت وجود دارند و فقط نوع آنها یا نحوه قرارگیری آنها ممکن است که متفاوت باشد. در این قسمت به چند مورد از این موارد که بین تمامی بلبرینگ ها تقریبا ثابت هستند اشاره خواهیم کرد. برخی از انها عبارت است از :

۱ ) ساچمه : ساچمه ها یا همان رول ها از قسمت های بسیار مهم است ، به طوری که میتوان گفت بدون آن بلبرینگ ها نمیتوانند کارکنند.

ساچمه ها دارای انواع مختلفی می باشند که با توحه به نوع بلبرینگ از نمونه مناسب آن استفاده می شود. اصلی ترین وظایفی که ساچمه ها به عهده دارند این است که فعالیت های چرخشی بلبرینگ را به انجام می رسانند.

جنس ساچمه ها نیز معمولا از مواد مقاومی همچون فولاد ساخته می شود تا دارای مقاومت بالا باشند و با این مقاومت دارای طول عمر بالا می باشند .

۲ ) رینگ ها : از دیگر قسمت های اصلی در بلبرینگ ها رینگ می باشد. در بیشتر مواقع بلبرینگ دارای رینگ های داخلی و خارجی می باشند و طوری قرار می گیرند که دیگر اجزای بلبرینگ بین این دو رینگ قرار می گیرند. این رینگ ها نیز از مواد مقاومی همچون فولاد و آلیاژ های آن ساخته می شوند .

۳ ) قفسه یا کیج  : ( Cage ) قفسه نیز در بیشتر بلبرینگ ها وجود دارد و دارای وظایف مشخصی می باشد. جنس این قسمت نیز معمولا از فولاد ، برنج ، فیبر و … می باشد .

۴ ) کاسه نمد : موقعیت قرارگیری کاسه نمد در بلبرینگ ها معمولا بین رینگ ها و قفسه می باشد. کاسه نمد نیز دارای وظایف مختلفی در بلبرینگ می باشد که مهم ترین آنها این است که از نفوذ آب به درون بلبرینگ ها جلوگیری می کند .

این چهار مورد از مهم ترین قسمت هایی بود که در انواع بلبرینگ ها موجود است اما باز ممکن است در بلبرینگ های مختلف با توجه به کاربردی که دارند اجزای مختلفی وجود داشته باشد .

یاتاقان های ساچمه ای زاویه ای تک ردیف SKF می توانند بارهای محوری را فقط در یک جهت در خود جای دهند. این نوع یاتاقان به طور معمول در برابر یاتاقان دوم تنظیم می شود. حلقه های تحمل کننده آنها دارای یک شانه بالا و پایین هستند و از هم جدا نمی شوند. جزئیات محصول
انواع بلبرینگ skf,فروش بلبرینگ skf,فروش انواع بلبرینگ skf,قیمت انواع بلبرینگ های skf,انواع رولبرینگ skf,فروش رولبرینگ skf,فروش انواع رولبرینگ skf,قیمت انواع رولبرینگ های skf,رولبرینگ سوزنی skf,فروش رولبرینگ سوزنی skf,قیمت انواع رولبرینگ skf,بلبرینگ 6207 2RS درجه دو چینی,بلبرینگ 6205 2RS درجه دو چینی,بلبرینگ 6204 2Z درجه دو چینی,بلبرینگ چینی درجه یک 2RS,واردات و فروش انواع بلبرینگ,واردات و فروش انواع بلبرینگ skf,انواع بلبرینگ ماشینی skf, فروش انواع بلبرینگ ماشینی skf,قیمت انواع بلبرینگ ماشینی skf,انواع بلبرینگ صنعتی skf,فروش انواع بلبرینگ صنعتی skf,قیمت انواع بلبرینگ صنعتی skf,انواع بلبرینگ کشاورزی skf, فروش انواع بلبرینگ کشاورزی skf,قیمت انواع بلبرینگ های کشاورزی skf,گریس های برینگ های SKF,فروش گریس های برینگ های SKF,قیمت گریس های برینگ های skf,بلبرینگ skf چیست,قیمت انواع بلبرینگ skf, ویژگی بلبرینگ های skf,کیفیت بلبرینگ های skf,جنس بلبرینگ های skf, بلبرینگ های شیار عمیق skf,فروش بلبرینگ های شیار عمیق skf, قیمت بلبرینگ های شیار عمیق skf,بلبرینگ شیار عمیق فلنجی لبه دار skf,فروش بلبرینگ شیار عمیق فلنجی لبه دار skf,قیمت بلبرینگ شیار عمیق فلنجی لبه دار skf,بلبرینگ شیار عمیق با شیار جازنی skf, فروش بلبرینگ شیار عمیق با شیار جازنی skf,قیمت بلبرینگ شیار عمیق با شیار جازنی skf,بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه skf, فروش بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه skf,قیمت بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه skf, بلبرینگ کف گرد skf,خرید بلبرینگ کف گرد skf,انواع بلبرینگ بلبرینگ کف گرد تک ردیفه skf,قیمت بلبرینگ کف گرد دو ردیفه skf,فروشنده بلبرینگ کف گرد تک ردیفه, قیمت بلبرینگ کف گرد دو ردیفه,انواع بلبرینگ skf,تفاوت بلبرینگ با رولبرینگ skf, بلبرینگ‌های شیار سطحی skf,فروشنده بلبرینگ های شیار سطحی skf,قیمت بلبرینگ‌های شیار عمیق skf,فروشنده بلبرینگ‌های شیار عمیق skf,قیمت بلبرینگ‌های شیار عمیق skf,بلبرینگ تماس زاویه‌ای skf,فروشنده بلبرینگ تماس زاویه skf,قیمت بلبرینگ‌های تماس زاویه skf,انواع بلبرینگ‌های مینیاتوری skf,فروشنده بلبرینگ‌های مینیاتوری skf,قیمت بلبرینگ‌های مینیاتوری skf,بلبرینگ های مینیاتوری پر ساچمه,فروشنده بلبرینگ مینیاتوری پرساچمه,قیمت بلبرینگ مینیاتوری پرساچمه,بلبرینگ مینیاتوری شیار عمیق سری ۶,بلبرینگ مینیاتوری فلنج‌دار skf,فروشنده بلبرینگ مینیاتوری فلنج‌دارskf,قیمت بلبرینگ مینیاتوری فلنج دار skf,بلبرینگ بک استاپ skf,فروشنده بلبرینگ بک استاپ skf,قیمت بلبرینگ بک استاپ skf,گریس کلسیم skf,فروشنده گریس کلسیم skf,قیمت گریس کلسیم skf,گریس سدیم skf,فروشنده گریس سدیم skf,قیمت گریس سدیم skf,گریس آلومینیوم skf,فروشنده گریس آلومینیوم skf,قیمت گریس آلومینیوم skf,گریس لیتیوم skf,فروشنده گریس لیتیوم skf,قیمت گریس لیتیوم skf,کاربرد گریس‌های skf,بلبرینگ‌های خود تنظیم skf,فروشنده بلبرینگ‌های خود تنظیم skf,قیمت بلبرینگ‌های خود تنظیم skf,ویژگی بلبرینگ‌های اصلی skf,بسته‌بندی بلبرینگ‌های skf,نمایندگی معتبر بلبرینگ‌های skf,نمایندگی معتبر رولبرینگ‌های skf,نمایندگی معتبر گریس‌های skf,یاتاقان های ساچمه ای زاویه ای تک ردیف SKF.
Fkher

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Cart
    Your cart is currently empty.