رولبرینگ ساچمه مخروطی یک ردیفه
یاطاقان غلتکی مخروطی تک ردیف SKF برای جا دادن بارهای ترکیبی ، به عنوان مثال بارهای شعاعی و محوری همزمان کار می کنند. خطوط فرافکنی مسیرهای مسابقه در یک نقطه مشترک در محور تحمل (نقطه اوج A ،به هم می رسند تا یک عمل غلتش واقعی و در نتیجه لحظات اصطکاک کم در حین کار ایجاد کنند. ظرفیت حمل بار محوری یاطاقان غلتکی مخروطی با افزایش زاویه تماس α افزایش می یابد. اندازه زاویه تماس که معمولاً بین 10 تا 30 درجه است ، مربوط به ضریب محاسبه e (از جدول محصول) است: هرچه مقدار e بزرگتر باشد ، زاویه تماس بزرگتر است.
ویژگی ها و مزایا
- اصطکاک کم طراحی بهینه شده غلتک و پایان سطح آن در فلنج باعث شکل گیری فیلم روان کننده می شود و در نتیجه اصطکاک کمتری ایجاد می شود. این امر همچنین باعث کاهش گرمای اصطکاکی و سایش فلنج می شود. علاوه بر این ، یاتاقان ها می توانند پیش بارگیری را بهتر حفظ کرده و در کاهش سطح صدا کار کنند.
- عمر طولانی پروفیل های مسیر تاج دار یاتاقان های طراحی پایه و پروفیل های مسیر لگاریتمی مسیرهای یاتاقان SKF Explorer توزیع بار در امتداد سطوح تماس را بهینه می کنند ، قله های تنش را در انتهای غلتک کاهش می دهند، و حساسیت به عدم تغییر جهت و انحراف شافت را در مقایسه با کاهش می دهد. پروفیل های مسابقه مستقیم مستقیم
- قابلیت اطمینان عملیاتی پیشرفته اتمام سطح بهینه شده روی سطح تماس غلطک ها و مسیرهای مسابقه از تشکیل یک فیلم روان کننده هیدرودینامیکی پشتیبانی می کند.
- سازگاری پروفیل و اندازه غلتک غلتک های گنجانیده شده در یاتاقان های غلتکی مخروطی SKF با چنان تحمل های بعدی و هندسی ساخته می شوند که عملاً یکسان هستند. این توزیع بهینه بار را فراهم می کند ، سر و صدا و لرزش را کاهش می دهد و تنظیم مجدد پیش بار را با دقت بیشتری امکان پذیر می کند.
- برنامه تحمل سفت و سخت یاتاقان غلتکی مخروطی تک ردیف معمولاً در برابر یاتاقان غلتکی مخروطی دوم تنظیم می شود. با استفاده از یک پیش بارگیری ، می توان به یک برنامه تحمل سخت دست یافت.
- دوره اجرا با کاهش قله دما یاتاقان های غلتکی مخروطی به طور معمول دارای یک دوره اجرا هستند که طی آن یک غلتک مخروطی با طرح معمولی مقدار قابل توجهی از اصطکاک را تجربه می کند ، و در نتیجه سایش ایجاد می شود. این اثر به عنوان افزایش دما مشاهده می شود . با طرح های تحمل غلتک مخروطی SKF ، اصطکاک ، گرما و اصطکاک اصطکاکی به طور قابل توجهی کاهش می یابد ، به شرطی که یاتاقان ها به درستی سوار شده و روغن کاری شوند.
- قابل تفکیک و تعویض حلقه داخلی با مونتاژ غلتک و قفس (مخروط) را می توان جدا از حلقه بیرونی (جام) نصب کرد. علاوه بر این ، اجزای قابل تفکیک قابل تعویض هستند. این روشهای نصب ، پیاده سازی و همچنین بازرسی تعمیر و نگهداری را تسهیل می کند.